Forum www.ScooterTeam.fora.pl Strona Główna    
  Profil  
FAQ Szukaj Użytkownicy Rejestracja Prywatne Wiadomości Zaloguj  

Testy Cylindrów 70ccm Klasy Racing !!

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.ScooterTeam.fora.pl Strona Główna :: Testy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ShadowRox
Administrator



Dołączył: 17 Sty 2010
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Połczyn-Zdrój

PostWysłany: Śro 18:50, 20 Sty 2010    Temat postu: Testy Cylindrów 70ccm Klasy Racing !!

Test został przeprowadzony przez załogę scooter-attack na skuterach z silnikiem minarelli ac lub lc, oryginalnym wałem korbowym oraz gaźnikiem 17,5mm.

Mała legenda:
- słaby: moc osiągana na wydechu słabszym (tu będzie podpunkt *a*)
- średni: moc osiągana na wydechu klasy średniej (*b*)
- racing: moc osiąganana wydechu klasy racing (*c*)

70cc Polini Corsa Racing AC
- *a*: 8km
- *b*: 9,5km
- *c*: 10km

70cc Stage6 Racing AC
- *a*: 9,5km
- *b*: 11-12km
- *c*: 13km

STAGE6 70CCM RACING LC
- S6 Racing LC + Yasuni C16:
* MOC: 14,6km przy 10255 obr/min
* M. obr.: 10.2Nm/9639 obr/min
- S6 Racing LC + Yasuni C20
* MOC: 15km przy 12037 obr/min
* M. obr.: 9.5Nm/10376 obr/min

Italkit 70cc Alu LC
- *a*: 9km
- *b*: 11km
- *c*: 13,5km

Metrakit 70cc SP AC
- *a*: 8,5km
- *b*: 9,5km
- *c*: 10,5km

Metrakit 70cc SP LC
- *a*: 10,5km
- *b*: 12,5km
- *c*: 14,5km

Top Performances Due+ 70cc LC
- *a*: 10km
- *b*: 11,5km
- *c*: 13,5km

MHR Replica 70cc AC
- *a*: 9km
- *b*: 10,5km
- *c*: 12,5km

Hebo 70cc Manston Replica LC
- *a*: 9,5km
- *b*: 11km
- *c*: 13km

Teraz zwycięscy dla LC:

1. Stage6 Racing 70cc
2. Metrakit 70cc SP
3. Italkit 70ccm alu <---> Top Performances Due+ 70cc


Pora na AC:

1. Stage6 Racing 70cc
2. MHR Replica 70cc
3. Metrakit 70cc SP


PODSUMOWANIE:
Jak widać z tego testu zwycięscą pod względem mocy został cylinder: Stage6 Racing i to zarówno w "cieczowcach" jak i "powietrzakach". Dodatkowym plusem który przemawia za tym cylindrem jest napewno konkurencyjna cena która jest troszke niższa niż u konkurencji. Brawa też należą się dla MHR Replici która pomimo, iż była testowana tylko w słabszej wersji AC to wcale nie wypadł dużo gorzej od konkurencyjnych cieczowców. Rozczarowująco słabo natomiast wypadł cylinder Polini Corsa (wersja AC) która mocą nie pokonała niektórych rywali z klasy SPORT.

Pamiętajmy też, że wszystko zależy od odpowiednich regulacji oraz zmęczenia innych części, nawet tych najprostszych takich jak pasek, sprzęgło itp.


Jak więc widać Wydech ma ogromne znaczenie Smile jak i inne podzespoly aby osiągnąć oczekiwaną moc.


Artykuł nie jest mój, znalazłem go w necie


Pragne dodać iż pierdzielenie przez różne osoby czy to w necie czy na forach czy gdzie kolwiek chwaląc się skuterem czy jaką kolwiek maszyną poziomu sport i mówiącą że leci 130+km/h jest śmieszne....

Jak wszyscy wiecie każde liczniki, nawet te fabryczne przekłamują z prędkością średnio o 10-15km a zdaza się nawet i o 18-20km/h.

Na logike myśląc iż z zestawu EVO na cylindrze Poliniego Evo II 22KM wyciska się predkość realną 152km/h to jakim sposobem z cylindra sport o mocy 7-12KM mozna wycisnąć 120-140? Praktycznie jest to NIEMOŻLIWE. Biorąc pod uwage inne aspekty i podzespoły również jest to NIEMOŻLIWE !

Jeżeli chodzi o cylindry RACING - te wymienione w testach. Najlepiej wypadł Stage6 ( w najbliższym czasie podam cały setup racing ). Wyciskają na nich ponoć realnej prędkości okolo 128km/h. Zależy to od wagi kierującego.

Evo? Inna Bajka. Cylindrami EVO uznawane są te najmocniejsze, najwydajniejsze, najwytrzymalsze ze wszystkich któryc nic oitrafi sięgnąć nawet 28KM. - Mowa o 70ccm. Jak? Napewno nie na seryjnych taki cylindrach. Ale jest na to sposób. Trzeba zrobić odpowiedni 'porting' karterów i cylindra. Najlepiej wszystkich kanałow. W zależności jaki porting robimy skracamy żywotność cylindra. - normalka. Ale jest to ukryta moc i naszego skutera z kórych można uzyskać nawet do 2,5KM więcej. Zależy to od sprzętu jaki posiadamy, i jak został wykonany porting.


Oczywiście nie twierdze że na cylindrach Poziomu Racing czy Sport nie mozna wycisnąć wiecej po portingu. Oczywiście można. Ale nie wiele więcej niz 0,7KM. Z większą mocą się nie spotkałem w necie.

w sumie chyba to tyle z mojej strony i serdecznie zapraszam do dyskusji. Wkoncu od tego jest forum.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ShadowRox dnia Śro 19:04, 20 Sty 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mow Mi Synu
Fabryczak



Dołączył: 17 Sty 2010
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Połczyn Zdrój

PostWysłany: Śro 23:11, 20 Sty 2010    Temat postu:

Prawda jest ze na poziomie sport nie trzeba wymieniac walu korbowego?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ShadowRox
Administrator



Dołączył: 17 Sty 2010
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Połczyn-Zdrój

PostWysłany: Śro 23:42, 20 Sty 2010    Temat postu:

To zależy jakie obroty bedzie krecil dany cylinder zeby uzyskac swoją moc.

Zalecana jest napewno wymiana pierścieni i uszczelniaczy na wale. To podstawa napewno przy każdym tuningu.

Jeżeli bawisz sie w tuning to i zmiane cyla to warto pomyśleć nad takimi pozespolami jak:
-wał
-dobry wydech na poziomie cyla
-zawór membranowy
-dobry króciec
-gaźnik


W zasadzie z tuningiem dzieje sie tak że jeżeli zaczynamy się w to bawic to najlepiej kompletować wszystkie czesci zeby ze sobą wspolgraly. Bo jeżeli wymienisz sam cylinder nie wiesz ile wytrzyma ci wał, a jak wkoncu nie daj boże ci on pierdyknie to moze niesc to fatalne skutki takie jak pękniecie karteru, rozwalenie całęgo cyla i innych cześci.

Aczkolwiek oczywiscie znam wiele osob ktore nie wymienialy walkow kiedy zmieniali cylek nawet na poziomie RACING. Ale nie wiedzą ile im to pochodzi Wink Zależy to też rowniez od Twojego stylu jazdy.

Faktem jest to że wymiana samego cylindra, wydechu i wału nie da ci pełnego efektu i nie wykorzystasz calej mocy chocby cylka. Musi byc odpowiednie przelozenie, sprzęgło, wariator a nawet zaleca się wymieniać przekłądnie wtórne/pierwotne. No ale wiąże się to naprawde ze sporą kasą. Na początek przemyś ile masz kasy do wydania. następnie myśl co zakupić Smile

Zrób nowy temat na forum w odpowiednim dziale, przedstaw swoją myśl co do tego jak to bedziesz robił jeżeli zamierzasz i co bedziesz mial zamiar kupić. Napewno pomożemy.

A na jaki cyl konkretnie sie przymierzasz?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ShadowRox dnia Śro 23:46, 20 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.ScooterTeam.fora.pl Strona Główna :: Testy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Charcoal2 Theme © Zarron Media

Regulamin